Friday, January 20, 2017

Cum stăm cu obiectivele pe anul 2017?

Citeam pe blogul Inspirational Mama acest material şi mă gândeam oare cum stau eu cu obiectivele mele?



Să o iau pe rând:

1. Să mănânc sănătos şi să fac mai multă mişcare.

Am încercat să urmăresc direcţia pe care mi-am trasat-o în privinţa acestui obiectiv. Mi-am dat seama că în ceea că mă priveşte, pe toate planurile, funcţionează introducerea a mici aspecte, lucruri, idei, preparate, mijloace care mă vor ajuta în lucrurile pe care mi le propun spre binele vieţii mele. Mai exact, pentru că mă gândesc la alimentaţie acum, la mine nu funcţioneză cu scos una sau alta, interzis, sau alte măsuri drastice care nu fac decât să mă frustreze. Ci funcţionează să introduc pe lângă ce consum deja, ceva sănătos, dar să fie constant. Fructele şi legumele, spre exemplu, am observat că în timp îţi taie ele pofta de dulce şi senzaţia de foame nestăvilită pe care o ai uneori. Deci nu scot lucruri rele, ci introduc lucruri benefice mie şi-şi vor face ele trebaba singure. Deci #asaladaday rămâne pe listă, deşi am câteva zile de pauză, ori n-am mâncat acasă, ori am mâncat ceva ce nu mergea cu salată (varză a la Cluj, par example :))

Mişcarea a funcţionat cât n-am avut maşina şi a trebuit să merg pe jos mai mult. La muncă caut să fiu cât mai activă, să mă ridic mai mult de pe scaun, să fiu energică, chiar dacă munca mea e de birou şi de stat pe scaun ore în şir.

Cele două obiective care erau legate tot de mişcare, dar şi pe "bucket list" n-au fost încă abordate.

2. Să finalizez cursul de fotografie

Nu am luat legătura încă cu ei, pentru că ei sunt acum într-un fel de semestrul 2, mă gândeam poate din toamnă când începe propriu-zis anul să merg atunci.

3. Să călătoresc

Deocamdată am doar planuri.

4. Să ies mai des şi să spun da mai multor experienţe

Greu aici. Am spus da să ies în oraş cu două cunoştinţe. Trebuie să fiu atentă aici, pentru că dacă ies cu persoane care nu-mi plac, am senzaţia că am risipit timp, energie, bani etc. Oricât de aiurea sună, prefer calitatea şi nu cantitatea. Am spus nu la două propuneri de a ieşi vineri seara şi au fost din motive financiare şi că nu aveam cu ce să mă deplasez la ora aia (taxi-urile sunt mereu ultima variantă la care aş apela).

5. Să creez mai mult

De când am reluat serviciul săptămâna aceasta m-am blocat efectiv pe toate celelalte planuri. N-am mai lucrat la cele două proiecte de pe listă, nu am mai avut energie mai de nimic...

6. Să fiu mai mult cu ai mei

Nu am reuşit nici aici prea mari performanţe. Din varii motive nu am ajuns decât de vreo două ori la ei în ultimele 2 săptămâni. Miercuri am ieşit în familie la restaurant pentru că a fost ziua tatălui meu.

7. Să am grijă de mine

Am înercat să mă îmbrac cât de cât adecvat locului de muncă, în condiţiile în care m-aş fi dus înfăşurată în pătură. Tot respectul pentru cei/cele ce reuşesc să fie chic pe ger! Am folosit doar vreo două zile şi puţin make-up (cremă de faţă colorantă, puţin fard în obraji ca să nu mai par leşinată, rimel şi balsam de buze).

La grija de mine am încercat să fiu mult mai atentă la ce gândesc. Gândurile bune şi pozitive, de încredere, de speranţă sunt gânduri pe care mi le formulez eu singură şi cu mare greutate. Gândurile care-mi vin automat, spontan sunt de critică, de negativism, de lipsă de speranţă, neîncredere în mine etc. A pune binele înainte e un proces complex.

8. Să citesc 3 cărţi în engleză

Am citit aproximativ 50 de pagini din "The Red Dragon - The Siberiad". După o serie de lacrimi şi deznădejde am decis să renunţ la ea. Am parte de suficientă dramă în viaţa personală, nu vreau să mă mai încarc cu nimic, fie ea istorie sau nu. Am pus la rând Simply C.S.Lewis.

Voi cum staţi cu planurile pentru 2017?

Cu speranţă,

Irina

9 comments:

  1. Ma dor toate celea si ma lupt cu mine de numa numa:)) (si asa as prefera sa stau sa tricotez, sau sa casc gura pe net, sa citesc, sau sa fac o prajetura...). Inca ma gandesc daca chiar vreau sa fac asta, daca pot sa fac asta... Sala incepe de la 20:30 cand oamenii normali se baga cu o carte in pat, sau beau un pahar de vin sub o paturica si urmaresc un film:). Mie cel mai greu mi se pare sa ies in week-end, in week-end sunt eu, in universul meu, orice intruziune ma doare si ma irita maxim:)). Dar...perseveram:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. off, stiu... poate daca pui in balanta: ce pierzi cu adevarat/ce castigi cu adevarat daca perseverezi cu sala vei gasi motivatia. nu te impedica nimeni cand si cand sa iei o pauza si sa faci ceva ce face un om "normal", dar daca vrei sa fii maret, sa te fi autodepasesti in ceva va trebuia sa nu mai faci lucrurile normale. asta am citit-o si eu, n-o zic de la mine :)). dar asa e, pana la urma ce vrem sa facem pe termen lung?, la intrebarea asta trebuie sa ne raspundem...

      Delete
    2. si eu ca sa ies din niste situatii in care ma aflu acum va trebui sa intind coarda la maxim cu orele "libere", sa le umplu la refuz cu diverse. voi putea? habar nu am, dar trebuie sa incerc... altfel voi ramane in aceeasi situatie de care ma plang si urmatorii 10 ani si nu-mi suna tentant deloc!

      Delete
  2. ma bucur ca ti-a placut!si la mine merge mai bine cu introducerea lucrurilor mici, dar sa le fac zilnic.Totusi, cand vine vorba de alimentatie sanatoasa am multi de ,,fara" :)) (fara prajeli, fara sucuri,fara gustarele si rontaieli si, pe cat posibil, fara zahar si chestii de patiserie).Bine, incerc sa inlocuiesc cu ceva golurile lasate de ,,fara" :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu am inceput instinctiv sa ma feresc de unele dintre cele enumerate de tine, dar e greu, tentatiile sunt pe peste tot...a la long am si eu in vedere sa scot detot zaharul alb si faina alba cu tot alaiul lor de prieteni...

      Delete
    2. da, e ceva criminal cu zaharul asta!la orice eveniment public- aniversare, intalnire- nu prea ai ce manca, daca vrei ceva sanatos.In aceasta situatie mi-am propus sa nu fiu fanatica, ca sa nu jignesc,ci sa gust doar ce mi se pare mai ok, cu moderatie.

      Delete
    3. ooo, si eu am problema asta cand iesim/mergem undeva. Am decis sa las zahar si dulce sa consumam in weekend, ca atunci mai iesim, si desertul de acasa daca e mai mic, nu mai pare atat de minuscul :D

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...