Wednesday, October 12, 2016

O tocană de legume

Câteodată mă apucă câte un chef irațional de a face un anumit lucru. Spre exemplu, acum vreo 2 ani luasem din zbor o rețetă care era pe frigiderul alor mei și care purta pompos numele de tocană de legume. Notasem rețeta pe o agendă și am uitat de ea. Acum, odată cu instalarea temperaturilor mai joase, un ceva nedefinit din mine îmi spune să mă pregătesc de hibernare. Pregătirea asta conține multe etape și vi le voi enumera în altă postare pe blog. Ce vreau să spun acum e că, zic eu, tocana asta e era un to do pe lista mea imaginară și intrinsecă cu pregătiri pentru hibernare. O listă instinctiv născută, cred eu. Deci câteva zile la rând m-a urmărit nevoia imperioasă de a face această tocană! Nu știu când am luat legumele, într-o zi am verificat ce aveam și ce nu aveam și m-am dus la piață.


Pentru realizarea ei erau necesare: 1 kg ceapă, 1 kg morcovi, 1 kg gogoșari, 2 kg roșii, sare, piper și 500 ml ulei. Eu am împărțit totul la doi la rețeta aceasta.

Morcovi aveam, ceapă aveam, am luat doar roșii și gogoșari.

Ei, acum e acum la modul de preparare, pentru că realizarea ei m-a ținut aproape o săptămână. Într-o zi am cumpărat legumele. Într-o altă zi am pregătit legumele, adică le-am adunat la un loc. În altă zi le-am curățat. În ziua în care le-am tocat, le-am pus și la fiert.

Le-am pus la fiert pe rând, după duritatea lor: ceapa tăiată fideluță, morcovul rondele, gogoșarul tot fideluță, roșia tăiată cuburi. Uleiul l-am pus prima oară cu ceapa și cu puțină apă. Cât fierbe se adaugă sarea și ce alte condimente mai vreți pe lângă piper. Când e aproape gata se pune și câteva linguri de orez (spălat în mai multe ape), ca să lege compoziția.

Dupa ce a fost gata, am pus în borcane povestea asta cât timp era fierbinte și s-au închis ermetic de la sine.


Ta-daaa

Ca gust? Ceva foarte gustos, dulce și delicios, sugar-free. Cum va fi mâncat? Probabil ca garnitură la ceva, solo cu mămăliguță & tot așa.

Poftă bună!

de la mare, Irina

6 comments:

  1. Oooo ce fain! Mama mai face uneori, eu nu m-am incumetat inca :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se face foarte usor, eu care-s speedy gonzales la gatit si nu-mi plac retetele laborioase...

      Delete
  2. Mi-ai facut asa o pofta de tocana de legume cu mamaliguta ...

    ReplyDelete
  3. tks, pana acum eu nu am facut niciodata. :)

    ReplyDelete