Saturday, November 9, 2013

Prajitura cu iaurt

Ingrediente aluat

un iaurt de 125 ml (cutia de la iaurt se ia ca unitate de masura pentru restul ingredientelor)
3 oua
un pahar de ulei 
2 pahare de zahar tos (eu am pus unul)
3 pahare de faina
2 lingurite praf de copt
sare

Glazura

50 gr de unt
100 gr de cacao
1 praf de sare
80 ml lapte
350 gr zahar pudra
1 1/2 lingurita cu esenta sau concentrat de vanilie 


Se amesteca pe rand cu un tel iaurtul cu uleiul, cu zaharul si ouale (in ordinea aceasta). Apoi se adauga faina si praful de copt. Compozitia se pune intr-o tava mai inalta decat tava de la cuptor, tapetata in prealabil cu hartie de copt. Se da la cupotul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 35-50 de minute.

Pentru glazura amestecam intr-o oala mica, la foc domol, cacaoa cu laptele, zaharul si sarea. Se ia de pe foc si se amesteca incet untul pana se incorporeaza complet. La final se adauga esenta de vanilie. Daca glazura este prea densa, mai adaugati lapte.

Glazura trebuie intinsa pe prajitura rece.

Prajitura aceasta este genul de prajitura care imi place s-o fac: cu putine ingrediente, in doi timp si trei miscari e deja la cuptor, iar cat spal vasele e gata si pot gusta din ea... Pentru cea pe care o vedeti in poza, eu am trisat un pic, n-am avut timp de glazura, asa ca am topit o ciocolata si am intins-o deasupra pe post de glazura :D.

Reteta am preluat-o de aici.

Spor si pofta buna!

2 comments:

  1. Multam! E prima pe lista dupa post :)

    ReplyDelete
  2. :D Eu am sperat s-o refac pana in post, dar nu m-am invrednicit. Urmeaza dupa Craciun s-o fac iar.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...