Thursday, November 28, 2013

Cum sa faci o ghirlanda din flori de hartie



Una din cele mai populare postari de pe blogul meu e cea despre cum am facut o ghirlanda din hartie creponata. Nu-mi dau seama de motivul succesului acelei postari, dar am zis sa repet ideea cu ghirlanda, in alta forma. Aveam intr-o revista mai veche un mic tutorial plus un tipar pentru un alt tip de ghirlanda de hartie si am zis sa-l fac. Rezultatul a fost un obiect de decor simpatic care imi inveseleste un colt din casa.

Materialele folosite au fost urmatoarele:
  • un fir de ata mai groasa;
  • hartie cartonata colorata tip A4. Eu am folosit trei coli de culoare rosie si una lucioasa de culoare galbena;
  • margelute. Eu am folosit niste margelute in forma de peste;
  • hartie creponata;
  • coli albe de hartie pentru tiparul florii;
  • un ac mare;
  • un lipici de calitate (care sa nu umezeasca hartia prea tare si sa o increteasca).

Modul de realizare:
  • se taie un tipar dintr-o coala alba in forma de floare de mari dimensiuni (puteti sa o taiati la ce dimensiune doriti) si un alt tipar de cerc, care va fi centrul florii;
  • cu acest tipar taiati din cartoanele colorate 3 flori si 3 cercuri;


  • cercul se va lipi in centrul florii;

  • in paralel se vor face din hartia creponata cateva fundite. Eu am facut 6;
  • se fac doua gaurele in marginile florii cu ajutorul acului. Apoi se trece acul cu ata prin prima gaurica, prin spatele florii, iar in a doua se scoate acul in fata. Ideea e ca ata sa stea pe spatele florii.


  • acul cu ata se trece apoi printr-o margeluta, se face nod, se trece printr-o floare de hartie creponata, se face iar nod (nodurile acestea vor ajuta ca margelele si funditele sa nu o ia la vale peste floare). Se trece iar printr-o margeluta, se face iar nod si se trece ata prin a doua floare. Se repeta procesul si la a 3 a floare la fel. In captul de ata ramas dupa a treia floare se alterneaza fundite cu margelute, intre ele legandu-se un mic nod;
  • in capatul de sus al firului de ata eu am facut o bucla pe care am innodat-o. Asa mi-a fost foarte usor sa o agat de corniza mai apoi.




Ghirlanda se realizeaza foarte usor. Poate fi realizata acasa cu cei mici, la scoala, sau oriunde lucrati activitati de acest gen cu copii. Aceasta ghirlanda se poate lucra in numeroase moduri. Se pot picta florile, se pot prinde mai multe margele de diferite marimi, se pot pune mai mult de 3 flori. Imaginatia poate sa zburde.

De fapt, asta e frumusetea lucrului de mana – ideile sunt infinite!

Daca aveti intrebari sau nelamuriri, nu ezitati sa ma intrebati intr-un comentariu la aceasta postare.

Daca vi s-a parut interesant tutorialul, dati un like&share pe pagina voastra de Facebook :).

No comments:

Post a Comment