Saturday, February 2, 2013

Icoane pe sticla

Cu icoanele pe sticla am avut prima experienta undeva prin facultate. Nu mi s-a parut ca fiind foarte complicata tehnica si am cochetat cand si cand cu acest gen de pictura.

Icoanele pe sticla au o istorie bogata si pot spune ca reprezinta o forma de arta specifica Romaniei. Tehnica ei este destul de simpla si cred ca orice persoana, indiferent de nivelul de cunostinte in domeniu, poate picta o icoana de acest gen. Ceea ce imi place la icoana pe sticla si ceea ce cred ca trebuie pastrat atunci cand vrem sa lucram asa ceva e caracterul ei usor naiv, efectele spontane obtinute prin culoare si farmecul specific pe care il regasim in detaliile usor stangace si formele departe de a fi perfecte. Din acest motiv nu sunt de acord cu transpunerea rigorilor de la icoana pe lemn la icoana pe sticla. Desi au aceeasi finalitate - reprezentari religioase, tehnica, istoria, evolutia, specificul sunt diferite si personal nu le-as amesteca.

Nu stiu ce cautare are aceasta tehnica, mai ales printre cei din mediul virtual, dar as vrea la un moment dat sa fac un "cum sa..." al icoanelor pe sticla, doar asa de dragul a lasa lucrurile bune sa circule pe orice cale :).

Deocamdata vreau sa va impartasesc ultimele doua incercari.






--------

Va invit sa va inscrieti la darul de blog aici si sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu ultimele postari pe blog. Va multumesc pentru vizita si va mai astept!

11 comments:

  1. frumos! Incearca si modele bizantine.Lucrezi mai mult la ele dar ies minunate. Cred ca ma apuc si eu cat de curand. Mi-ati facut pofta si tu si Miha.

    ReplyDelete
  2. Frumos, Irina! Cel putin prima icoana imi place mult de tot.
    De fapt toate icoanele pe sticla imi plac tocmai pentru caracterul lor naiv si culorile parca mai vesele decat cele folosite la icoanele pe lemn.
    Chiar am cumparat o icoana pe sticla de la Sibiu, e superba.

    ReplyDelete
  3. Sunt foarte frumoase icoanele tale.Cred totusi ca trebuie sa ai si putin talent.
    In trecut, am incercat sa pictez si eu o icoana pe sticla ,dar nu am reusit.

    ReplyDelete
  4. Foarte frumoase, Irina, felicitări!
    Rama este, de asemena, frumoasă. Ai un atelier anume unde lucrezi ramele? La ateleriele de înrămat obişnuite n-am găsit niciodată vreun model care să mă încânte.

    ReplyDelete
  5. sunt superbe icoanele
    cred ca trebuie sa ai talent si poate o stare speciala pentru a picta icoane
    felicitari si repet sunt superbe

    ReplyDelete
  6. Laura, ma bucur ca iti plac! Mai e de invatat si de lucru, cred ca doar in timp iese ceva fain. Am sa incerc si ce ai zis tu. Sa-mi arati ce ai lucrat cand te apuci de treaba. Te imbratisez!

    Iuliana, ma bucur ca iti plac! Ma ajuta mult parerile voastre, am avut o strangere de inima cand am dat publish la postare ca eu-s cam carcotasa asa, daca nu iese perfect nu e ok :D. Te imbratisez!

    Cristina, nu e musai sa ai talent. Tocmai din cauza asta am scris ca poate fi abordat de oricine, aici tine mai mult de tehnica, daca ti-o insusesti iese ceva frumos. Si oricum in orice demers artistic talentul e doar 10%,restul e munca. Sa mai incerci, sigur vei reusi.

    Mariana, multumesc mult! Inca nu mi-am facut rame la comanda, cea din a doua poza am cumparat-o asa, rama+geam special pentru icoana pe sticla de la un magazin cu materiale de pictura. Se gasesc si pe net. Eu ma gandesc sa ma duc cu asa ceva la un atelier si sa ii intreb daca imi pot face o rama la fel. Uite aici un magazin care au asa ceva: http://mustash.ro/panze-mustash/299-kit-icoana-pe-sticla.html

    ReplyDelete
  7. Cristina, multumesc mult pentru aprecieri! Pentru tehnica asta cred ca trebuie doar sa-ti placa, sa faci cu placere si timp ca sa lucrezi in tihna, nu pe fuga. Multumesc pentru vizita, te mai astept!

    ReplyDelete
  8. Ma bucur ca ne-ai aratat aceste icoane;impartasesc mult liniste si nadejde! astept cu nerbdare sa ne dezvalui cum trebuie realizate;eu am facut cu fetita mai demult, cand era la gradinita o icoana si m-a atras tare mult!

    ReplyDelete
  9. Icoanele pictate sunt foarte frumoase si nu sunt de acord cu ideea ca oricine poate picta icoane pe sticla, trbuie sa ai talent si chemarea pentru a picta astfel de icoane si sa reusesti sa transmiti exact ceea ce vrei pentru ca altfel nu are sens sa pictezi. Pentru a pune in valoare astfel de icoane it sugerez sa apelezi la locatiile virtuale dedicate picturilor traditionale romanesti originale pictate pe sticla, faptul ca ele nu sunt reproduse intocmai le da o nota de originalitate, lucru foarte important pentru pictori.

    ReplyDelete
  10. Doamna Vasilica Tortoveanu, va multumesc pentru vizita si comentariu.

    Eu m-am referit ca e o tehnica mai usor de abordat decat icoana pe lemn spre exemplu, unde iti trebuie cunostinte si talent sa poti picta o astfel de icoana. Dar sunt de acord cu dvs., iti trebuie un dram de talent ca rezultatul sa fie frumos.

    La ce va referiti cand spuneti locatii virtuale? Va referiti la site-urile care comercializeaza astfel de tipuri de icoane? E o idee foarte buna, dar ma gandesc ca proprietarii acestor locatii au deja artisti cu care lucreaza, sau poate chiar ei fac lucrarile si nu primesc ceva din afara. Desi este o idee care trebuie incercata.

    Va multumesc si va mai astept pe aici!

    P.S. Am cateva icoane pe sticla mai noi, oare le-ati vazut si pe acelea? http://irmarina.blogspot.ro/2013/04/ce-am-mai-facut.html

    ReplyDelete