Friday, February 1, 2013

Fetita si vulpea - film

Recent am descoperit o serie de documentare grozave pe care vreau sa vi le prezint pe rand, in functie de cum le voi viziona si eu. M-am gandit ca acestea ar fi o alternativa buna la clasicele desene animate care pot fi vizionate la televizor, dar cu cei doi A. (care au 7 si 4 ani) nu am avut succes. Cel putin nu cu filmul despre care vreau sa va scriu acum. Filmul se numeste "Fetita si vulpea" si este vorba despre, da! prietenia dintre o fetita si o vulpe :). Am gasit un rezumat frumos scris pe Cinemagia.ro asa ca am sa-l copiez de acolo.



"In prima zi de scoala, indepartandu-se de drumul pe care mergea in fiecare zi, o fetita vede o vulpe. Total fascinata, fetita uita de orice teama si se apropie. Toata toamna fetita sta la panda sa vada vulpea, uneori reuseste sa o vada pentru cateva secunde, alteori nu. Sosind iarna, fetita isi rupe piciorul in cautarea vulpii si este nevoita sa stea 3 luni in casa. Dar la sosirea primaverii incepe din nou cautarile, doreste din nou sa isi gaseasca vulpea. Astefel incepe cea mai mare aventura din viata fetitei. Merge pe urmele vulpii, ii descopera vizuina, o urmareste, ajunge intr-o grota, chiar o ajuta pe vulpe sa scape de lupii care doreau sa o ucida. Cu timpul, vulpea devine prietenoasa si chiar o lasa pe fetita sa o mangaie, sa stea aproape de ea. Atat de mult se imprietenesc incat vulpea are curajul sa urce in camera fetei, dar ea face cea mai mare greseala, inchizand usa camerei. Vulpea se simte captiva, se sperie si sare pe fereastra. Totusi, nu moare, dar prietenia intre cele doua se rupe. Astfel, fata ajunge la concluzia ca de aceea vulpile fug de oameni pentru ca nu vor reusi sa fie niciodata prietene cu oamenii si isi accepta vina, ca a confundat posesia cu dragostea si astfel a speriat vulpea."





Filmul este o productie franceza si cred ca s-ar incadra mai degraba la categoria film artistic, decat documentar. Mi-a placut in mod deosebit pentru ca se prezinta in el o parte din animalele ce traiesc in padure: arici, ursi, cerbi, bufnite, jderi, lupi, castori, etc. Cadrul este unul mirific intr-o zona de munte in care sunt surprinse mai multe anotimpuri, iar fetita este o nazdravana roscata cu pistrui si cu preocupari specifice copiilor.

Personal mi-a lasat o impresie tare placuta si l-as revedea oricand.

Edit: la sugestia unui cititor am fost rugata sa fac mentiunea ca in acest film exista cateva momente de agresivitate. La un moment dat partenerul vulpii este impuscat de un vanator. As mai adauga ca fetita se pierde intr-o pestera si petrece o noapte printre animalele salbatice, speriata fiind. O pisica salbatica incearca sa prinda vulpea ca sa o manance, iar intr-o alta secventa apar doua vulpi care se bat.

Personal n-am simtit nevoia sa evidentiez si aceste aspecte, pentru ca per total filmul mi se pare soft ca viziune, partile bune sunt numeroase si preponderente, iar momentele de care am scris un pic mai sus nu tin mai mult de 1-2 minute fiecare. Avand in vedere societatea in care traim, mesajele agresive ce vin pe toate caile media, agresivitatea din scoli si gradinite, etc. momentele "dure" din acest film mi se par la fel de firesti ca o furtuna intr-o zi frumoasa de vara.

--------

Va invit sa va inscrieti la darul de blog aici si sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu ultimele postari pe blog. Va multumesc pentru vizita si va mai astept!

4 comments:

  1. AgendaCulturalaPentruCopii:
    L-am vazut. E frumos. Cred insa ca trebuie precizat ca, la un moment dat, vulpea isi pierde partenerul deoarece il impusca un vanator.
    Precizarea este pentru ca sa stie parintii si sa fie pregatiti, cu o explicatie, eventual. :)

    ReplyDelete
  2. Am sa fac in postarea mea modificarea sugerata de dvs. N-am mentionat-o eu pentru ca nu mi s-a parut o secventa asa de agresiva, dureaza cred ca un minut toata secventa si plus de asta e o realitate care are loc in lumea in care traim - vanatoria, in comparatie cu povestile fantasmagorice din desenele animate care sunt difuzate in online sau la tv (cum sunt scenele de violenta fatisa in Tom si Jerry, elementele de fantezie si magie - aspecte ce tin de domeniul fanasticului si pe care nu le vad de folos in educatia unui copil - in desene cum ar fi Jake si piratii, care sunt difuzate pe Minimax si lista e lunga).

    Dar pentru parintii care epureaza la maxim mesajul care ajunge la copii, da, aceasta mentiune trebuie facuta :). Va multumesc!

    ReplyDelete
  3. Eu am vazut filmul intamplator acum vreun an si e impresionant, asa despre puritate si atat, deci prinde si la "copiii" mari de vreo 20 si bine de ani :D.

    Pentru copii ca sa prinda cu adevarat eu il vad undeva dupa 9-10 ani, dar aici mai depinde si de copil, cata atentie are, cat de mult il prind peisajele, etc.

    Oricum a fost o surpriza frumoasa sa citesc despre el!

    Saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  4. Raluca, iti multumesc ca ai poposit in casuta mea virtuala! Da, filmul e bun si pentru cei trecuti de 20 si mai bine de ani :P, din cauza asta si eu am ramas impresionata placut de film. Cred ca ai dreptate si cu varsta potrivita ca sa-l vada si cei mici, adevarul e ca la varsta fratilor mei ii tenteaza mai mult desenele, filmele prea putin.

    O saptamana frumoasa si tie!

    ReplyDelete